برگه قیسی درجه یک را در تهیه انواع غذا و دسر و هم چنین در فصول دیگر به عنوان خشکباری مقوی و خوشمزه مورد استفاده قرار می دهند. از طرفی ماندگاری برگ قیسی نیز بسیار بیشتر بوده و به راحتی چندین ماه در شرایط خود می توان آن ها را انبار کرد و در صورت نیاز مورد استفاده قرار داد.

فواید و خواص قیسی برای بدن

طبع برگه قیسی گرم است یا سرد؟

عکس هایی از یکی از کارگاه های تولید خشکبار ( قیسی ) در قاضی جهان - قاضی  جهان از نگاه دوربین

در طب سنتی در مورد خواص زردآلو مطالب بسیار زیادی نوشته شده است. خواص طبی و عناصر موجود در زرد آلو را می توان به اختصار در موارد زیر جای داد:

  • سرشار از فیبر می باشد: فیبر موجود در برگه قیسی ضد سرطان بوده و در رفع یبوست بسیار کارساز می باشد. هم چنین عملکرد دستگاه گوارش را بهبود داده و ملین دردهای معده و روده می باشد.
  • پتاسیم: قیسی و برگه های آن سرشار از پتاسیم می باشند. پتاسیم برای سلامت قلب و عروق و کنترل فشار خون و هم چنین کنترل و تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز بدن بسیار حیاتی است که در برگه قیسی تازه به وفور یافت می شود.
  • آهن: آهن در رفع مشکلات مربوط به کم خونی فاکتور اصلی می باشد که برگه قیسی منبع سرشاری از آن می باشد.
  • ویتامین A: ویتامین A موجود در برگه قیسی ضد سرطان بوده و در استخوان سازی و تقویت قوای عمومی بدن بسیار موثر خواهد بود.
  • ویتامین C: برگه قیسی سرشار از ویتامین c بوده که برای سلامت استخوان ها و دندان، تقویت بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک شایانی می کند.

برگه قیسی را در طب سنتی برای کسانی که طبع گرم دارند تجویز می کنند چون طبع برگه قیسی سرد و تر بوده و برای متعادل کردن بدن بسیار مفید می باشد. فواید بسیار برگه قیسی در کتب و منابع طب سنتی آن را به یک خشکبار جادویی بدل نموده است.

قیمت روز برگه قیسی با کیفیت درجه یک

برگه زردآلو طلایی (قیسی - ایران خشکبار بزرگترین فروشگاه اینترنتی آجیل و  خشکبار

 

قیسی را در اوایل فصل گرما به صورت تازه خوری می خرند. قیمت روز قیسی نیز با توجه به اینکه توسط دستگاه های مخصوص و پروسه ی کاری مشخصی تولید می کنند، متغییر می باشد. کیفیت برگه قیسی و روش خشک کردن آن در تعیین قیمت بسیار موثر خواهد بود. برگه قیسی تازه و ماندگار یکی از تخصص های گروه خشکبار تاک می باشد که با تجربه سال ها در این زمینه رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را به دست آورده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *