شیره انگور اصل مراغه که عمده ترین محصولات مجموعه تاک واقع در شهرستان مراغه را تشکیل می دهد معروف ترین شیره از لحاظ عطر وطعم وتنوع میباشد به گونه ای که میتوان آن راز نظر تنوع شهر شیره های انگور نامید در واقع در این شهر هیچ شیره ای به آن حد محبوبیت ومعروفیت ندارد.

انواع انگور در مراغه

مراغه دارای باغهای بسیار قدیمی انگور از نژاد اصیل می باشد  .
انگورهای آن عبارت اند از:
۱-انکور خلیلی
۲- انگور فخری
۳-تولا قزی
۴-انگوررازقی
۵-انگور عسگری
۶-انگور صاحبینهال انگور صاحبی،در آرال نهال میاندوآب 09143812014 برجعلی خوش منش...09142711245
۷-انگور پیکامیقیمت خرید انگور پیکامی جهت صادرات - گروه شرکت های ویتاراد

۸-انگور سیاهانگور سیاه سردشت (رشه) - خرید،فروش و قیمت نهال در معتبرترین نهالستان کشور| برتر نهال

شیره انگور شیر

از همه انگور ها می توان برا ی پخت استفاده کرد اما انگور سلطانی چیزی دیگر است.

انگور سلطانی که در آذرباجانشرقی به آن انگور کشمش و بعضا به آن پادشاهی گفته میشود ودر واقع پادشاه انگورها ست چرا که در تمام زمینه ها حتی درست کردن کشمش از همه انگورها پیشی گرفته است وسر امد همه آنها گشته ودر صادرات نیز رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.

انگورهای بسته به سلیقه ساکنین هر منطقه انتخاب میشوندمثلا:

در همدان از فخری در ارومیه ازعسگری ودر مراغه بیشتر از انگور سلطانی وانگور سیاه به طور مجزا استفاده میکنند که رنگ رخسار شیره بیانگر نوع انگور آن می باشد.

شیره انگور شیر
شیره انگور شیر

در مراغه هنگام پختن شیره انگور بنا به سلیقه افراد و باغداران به آن میوه هایی از قبیل به وسیب و چغندر قندوبادمجان ودانه آسیاب شده بزرک وشیر اضافه میشود که همه آنها عطرو طعم مخصوص ومطبوعی دارن اما شیره انگور شیر چیز دیگریست

شیره انگور شیر که از ترکیب شیره انگور وشیر وپختن همزمان آن به دست می آید یکی از لذیذ ترین شیره ها وقابل اطمینان از نظر سلامتی می باشد چرا که با کوچکترین خلل در بهداشت شیر محصول بریده ودیگر قابل استفاده نمی باشد واین به ضرر شیره پز می باشد وهمین ریسک ودشواری پخت آن باعث گران بودن قیمت آن می باشد.

اما مجموعه تاک به عنوان اولین تولید کننده انبوه این ماده لذیذ ومقوی که میتوان آن را شکلات صبحانه طبیعی نامید برای معرفی این محصول در نظر دارد تا در ازای خرید یک تن به خریداران عمده ۵۰ کیلو شیره انگور شیر رایگان تقدیم نماید تا آنان نیز در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهند تا این محصول باارزش شناخته شود.

شیره انگور اصل مراغه

مراغه از جمله شهرهایی است که به داشتن شیره لذیذوسنتی ومشتقات حاصل از شیره نظیر:

۱- باسلوق وسجوقباسلوق
۲-حلوای مراغه که جزء سوغاتی های اصیل مراغه هستند که  بسیار رایج ومعروف می باشند

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *