اولین چیزی که به ذهن خطور می کند پوسته تهیه موهای شور است برگ های لیمو خال ها این مقاله را تا انتها بخوانید. برای اینکه بتوانیم این غذای محبوب و خوشمزه را در تمام فصول سال درست کنیم فقط باید از برگ های انگور تازه نمک استفاده کنیم.

خال های برگ شور
اگر به هیچ یک ازen دسترسی ندارید می توانید از لیموهای خرد شده خشک یا تازه استفاده کنید می توانید از ارگبلیمو طبیعی به صورت چند قطره استفاده کنید. با این برگهای مو می توانید ملاس خوشمزه ای درست کنید که به صورت کنسرو شده در یخچال نگهداری کرده اید.

 

مواد لازم برای تهیه کشک برگ مو:

برگ مو در مقدار مورد نیاز

گوشت چرخ کرده 400 گرم

1 پیاز رنده شده بزرگ

1 فنجان بلال

1 فنجان برنج

پیاز داغ برای طعم و مزه

روغن در صورت نیاز

نمک Salt زردچوبه pe فلفل به مزه

1/4 فنجان سرکه

شکر در صورت نیاز

سبزیجات معطر خشک شده در مقادیر لازم

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

مرحله اول:
ابتدا پیاز رنده شده به همراه گوشت روی حرارت تفت داده می شود تا کاملا قرمز و تغییر رنگ داده شود و سپس نمکpper فلفل salt زردچوبه و رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه می شود.

مرحله دوم:
و به مخلوط گوشت اضافه کنید.

مرحله سوم:
اکنون نوبت سبزیجات خشک معطر است که به مقدار دلخواه این سبزیجات نیز به مواد اضافه می شود.

مرحله چهارم:
برای بهبود طعم کشک ما می توانیم از یک قاشق شکر و مقداری سرکه برای افزودن به موادی که طعم ترش و شیرینی دارند استفاده کنیم.

مرحله پنجم:
در حال حاضر زمان برای استفاده از برگ مو جذاب است که ما ساخته شده است, حذف برگ ازen و پر کردن داخل cur با کشک.

مرحله ششم:
حالا همه کشک های پیچیده شده را در قابلمه و 2 پیمانه می ریزیم and و با مقداری پیاز داغ و روغن بگذارید به مدت 1 ساعت کاملا بپزد.

مرحله هفتم:
شکر و سرکه را در ظرفی روی حرارت بریزید تا ذرات شکر حل شود و سپس به دلمه ها اضافه کنید فقط توجه داشته باشید که این چاشنی نباید زود به دلمه اضافه شود زیرا باعث سفت شدن برگ های پوسته می شود با این دستور می توانید یک برگ مو بسیار خوشمزه بنوشید.

 

شور برگ مو ملس

برای تهیه برگهای موی شور لیمو بهتر است در اواسط بهار که برگهای جدید رشد کرده و تازه و سبز هستند استفاده شود. اگر هنگام تهیه برگهای موی لیمو از برش های لیمو در داخل نمک استفاده می کنید طعم عالی بویی به برگ های مو می بخشد. اگر دوست دارید که برگ های موهای شما ترش باشد بهتر است از برگ های انگور عسگری استفاده کنید می توانید پوسته را با یک سس لیمو بی نظیر سرو کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سس لیمو:

4 قاشق غذاخوری شکر

3/2 فنجان عصاره گوشت

1/3 فنجان لیمو

3/2 فنجان روغن زیتون

عصاره گوشت را به همراه روغن زیتون و شکر روی حرارت قرار داده و سپس لیمو را بهen اضافه کرده و کشک ها را درون سس قرار دهید تا کاملا پخته شوند.

شور برگ مو لیمو

همانطور که گفته شد برگهای شور مو برای تهیه دلمه که یک غذای سنتی ایرانی است و بسیار خوشمزه و معروف است و در سر تا سر دنیا taste و طعم این غذا توسط همه دنیا زبان خورده و کوچولو هست که با این غذا روشنایی ندارد. روش های مختلفی برای ذخیره برگ مو وجود دارد از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خشک کردن: برگهای کنده شده را بشویید و بعد از چند ساعت در ورد ولرم قرار دهید-و از سوزن ها استفاده کنید-در محیطی دور از خاک نخ و خشک کنید-البته این روش دیگر توسط مردم استفاده نمی شود.

برگها را در کیسه زیپ قرار دهید: می توانید برگهای مو را به صورت دسته ای در کیسه بشویید و یخ بزنید و هنگام استفاده از چند ساعت قبل ازen استفاده کنید و بردارید تا نرم و قابل استفاده شود اما این روش برگها را نیز می شکند و می خورد و زیاد استفاده نمی شود.

 

شور برگ مو لذیذ

موهای سبز تازه یک کیلوگرم بر جای می گذارد

سرکه شیشه ای 1 و 1/2

نمک در صورت نیاز

آ به مقدار لازم جوشانده شده است

1 لیمو

مرحله اول:
ابتدا دم برگها را جدا کرده و سپسen را خوب بشویید و در یک سبد قرار دهید k کش به طوری که برگها کاملا گرفته شوند.

مرحله دوم:
یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک برداشته و برگها را به طور مرتب درون یک شیشه چرخانده و چند برش لیمو را روی برگها قرار دهید.

مرحله سوم:
سرکه-نمک و مقداری-به شیشه ها اضافه می شود این مقدار مواد مقدار مشخصی ندارد و در صورت نیاز می تواند طعم دار شود و نمک و سرکه اضافه شود.

مرحله چهارم:
در این مرحله به یک قابلمه بزرگ نیاز دارید تا داخلen بریزید-وقتی جوش می خورد-شیشه ها را به مدت 20 دقیقه در bo در حال جوش قرار دهید.

مرحله پنجم:
بعد از 20 دقیقه شعله را خاموش کنید اما شیشه ها را بیرون نیاورید و اجازه دهید شیشه ها از داخل خنک شوند. با روش عقیم سازی می توانید برگ های مو را برای مدت طولانی بدون کپک و پوسیدگی در یخچال نگهداری کنید و در صورت لزوم ازen استفاده کنید.

شور برگ مو زرد

اصولا چون برگ های مو در پاییز سخت و زرد از برگ های شور موی مورد استفاده در این روزها بهتر است اگر بخواهید قیمت خرید برگ های شور مو را بدانید لیمو عالی می توانید از مراکز و سایت های تخصصی و معتبر دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *