شور برگ مو

برگ مو یا برگ انگور به دلیل داشتن مواد مغذی و مفید، بسیار پر طرفدار می باشد و تاثیرات بسیار زیادی در برنامه رژیم لاغری افراد دارای اضافه وزن یا به اصطلاح چاق دارد؛ از این رو به دلیل تقاضای زیادی که در بازار برای خرید شور برگ مو به وجود آمده است بسیاری از تولید کنندگان خانگی به وسیله مواد اولیه ارزان این شور را درست کرده و می فروشند.

قیمت خرید شور برگ مو با احتساب هزینه های جانبی، بسیار به صرفه بوده و به راحتی هر مصرف کننده ای می تواند آن را تهیه و به مصرف برساند. شورهای خیار، کلم و برگ مو از پر مصرف ترین محصولات هستند که می توان نام برد.

قیمت شور برگ مو

شور برگ مو، از ترشیجات خلاقانه ای است که برای درست کردن آن از برگ مو سبز و جوان استفاده می کنند. از مهم ترین دلایل خرید شور برگ مو، پیچیدن دلمه در زمستان می باشد زیرا دلمه برگ مو هم، از غذا های سنتی و پرطرفدار ایرانیان است.

به دلیل اینکه همواره، این برگ های خوراکی در تمامی فصول قابل برداشت و استفاده نیستند اغلب مردم، مقادیر قابل توجهی از این برگ ها را با شور کردن و استفاده از روش های مختلف فریز کرده تا بتوانند در زمان نیاز به راحتی از آن استفاده نمایند. باید به این موضوع توجه کرد که قیمت شور برگ مو، بسیار مقرون به صرفه بوده و تولیدکنندگان بسیار زیادی در این بخش فعالیت می کنند تا بتوانند نیاز تمام مصرف کنندگان را برطرف سازند.

شورهای خانگی همواره یکی از محبوب ترین خوراکی های همراه غذا، برای ما ایرانیان به حساب می آید که از پر طرفدار ترین آن ها می توان به دلمه که با همین شور برگ مو درست می شود، اشاره کرد. در ادامه سعی می کنیم تا در ارتباط با خواص و فواید این محصول با شما مطالبی را در میان بگذاریم.

خرید شور برگ مو

برگ مو از خواص بسیار زیادی برخوردار می باشد، زیرا این محصول سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین وفیبر است. این محصول به کاهش التهاب بدن و ورم مفاصل کمک شایانی می کند و باعث کنترل قند خون و کاهش میزان قند بدن می شود؛ با درست کردن شور برگ مو از بروز کم خونی جلوگیری کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نمایید. آنتی اکسیدان های موجود در برگ مو می تواند مانع از جهش سلولی سرطان و جلوگیری از رشد تومور شوند.

میوه انگور، مزه تازه ای دارد و حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئین و مواد معدنی می باشد، همچنین تنها میوه ای است که به راحتی از برگ آن هم می توانیم بهره ببریم و فواید  بالایی به همراه دارد که از آن برای تولید و درست کردن انواع دلمه و شور می توان استفاده کرد.

دلمه غذای بسیار خوشمزه ای است که در نقاط مختلف ایران به سبک های مختلف تهیه می شود و شامل برگ درخت انگور، برنج، ادویه جات و چاشنی می باشد. در ایران و بسیاری از کشور ها برگ مو از مواد اصلی دلمه می باشد که همواره به صورت پخته مصرف می شود و  در هر زمان طرفداران مخصوص خود را نیز دارا می باشد.

از مهم ترین خواص برگ مو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جلوگیری از بروز کم خونی
  • کاهش التهاب بدن
  • سلامت قلب
  • کنترل قند خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • درمان اسهال
  • سلامت روده
  • ضد سرطان
  • سلامت مفاصل

با این تفاسیر می توان به این جمله رسید که مصرف شور برگ مو،  به طرز قابل توجه ای می تواند در سلامتی افراد تاثیر گزار و مفید باشد و اگر هر فردی این ترشی یا چاشنی پرطرفدار را در وعده های غذایی خود میل نماید لطف بزرگی به سلامتی و تقویت ایمنی بدن کرده است.

خرید و فروش برگ مو در کشور ما در هر دو نوع آن امکان دارد:

  • خرید شور برگ مو خانگی
  • و انواع کارخانه ای

شور برگ مو ظرف نوشابه

برای تهیه شور برگ مو ظرف نوشابه، ابتدا باید برگ موها را شسته و در داخل یک آبکش بریزیم و با گذاشتن آنها در یک مکان خشک منتظر شویم تا آب اضافی به طور کامل گرفته شود، سپس از یک بطری نوشابه که از قبل شسته و خشک شده است استفاده می کنیم.

این روز ها انواع شورها در بازار موجود می باشد زیرا شور کردن و استفاده از نمک ها از گذشته تا همین زمان حال یکی از راه های نگهداری مواد غذایی مخصوصا سبزیجات بوده و همواره با گذشت زمان این روش، تبدیل به یک راه مفید برای تهیه چاشنی های خوشمزه در کنار غذا شده است.

همچنین تعدادی برگ مو را بر روی یکدیگر گذاشته و به شکل لوله ای پیچانده و در داخل بطری می گذاریم؛ به همین روش ادامه می دهیم تا تمامی بطری پر شود در آخر داخل بطری را با آب، نمک و سرکه پر کرده و در بطری را محکم می بندیم در این روش مقدار سرکه و نمک فرمول خاصی نداشته و به اصطلاح به صورت چشمی به برگ ها اضافه می کنیم.

البته شایان ذکر است که بهتر است بعد از اضافه کردن، آن را بچشید تا مقدار کم یا زیادی نمک و سرکه را متوجه شوید. در انتها ظرف نوشابه را در مکانی خنک نگهداری می کنیم تا زمانی که قصد درست کردن شور و یا دلمه برگ مو را داشته باشیم با بریدن بطری برگ مو را خارج کرده و از آن ها استفاده می کنیم.

مصرف کنندگان عزیز همواره می توانند از طریق روش اینترنتی که روش بسیار مرسومی می باشد و باعث می شود فرد بدون وقت گذاشتن زیاد و تنها با چند کلیک ساده، این شور ها را سفارش داده و با قیمتی مقرون به صرفه در سریع ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید. زیرا تولید کنندگان زیادی در حوزه درست کردن این شور ها در حال فعالیت می باشند.

همکاران ما نیز در این مجموعه به صورت تمام وقت آماده دریافت هرگونه سفارشات، از شما مصرف کنندگان محترم می باشند و تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا بهترین و سالم ترین محصول را در اختیار شما قرار دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *