شیره انگور مراغه

شیره انگور مراغه


قیمت شیره انگور همدان در بازار بستگی به عوامل مختلفی دارد ولی از گذاشته های دور تا کنون این شیره دارای طرفداران ویژه خود بوده وهست .

پخت شیره در همدان که از مناطق سردسیر محسوب می شود در اوایل فصل پاییز صورت می پذیر وتا اواخر آبان ادامه می یابد .

شیره انگور مراغه
شیره انگور همدان

چرا به شیره انگور خاک می زنند؟

شیره انگور
پخت شیره انگور

بیشتر بخوانید: شیره انگور تبریز

به طور کلی وقتی آب میوه ای تحت فشار گرفته می شود درآن ناهمگونی و کدری وجود دارد  که در این میان آب انگور نیز از این امر مستثنی نیست وچه بسا از دیگر میوه ها نیز بیشتر ناهمگونی دارد.

خاک مخصوص شیر ه که در جاهای خاصی از ایران عزیزمان وجود دارد موجب ته نشین شدن مواد ناهمگون آب انگور شده وآن را به صورت زلال وشفاف در می آورد .

طریقه استفاده از خاک به این صورت است که بعد از گرفتن آب انگور خاک را در مقدار کمی آب حل نموده و به آب انگور اضافه می کنیم که بعد از گذشت ۱۲ ساعت آب انگور زلال وشفافی حاصل می شود .

علاوه بر آن اگر خاک به آب انگور اضافه نشود شیره انگور ترش مزه خواهد بود.

تولیدی شیره انگور در همدان

شیره انگور
شیره انگور بسته بندی

شیره انگور به طور کلی در اکثر جاهایی که باغ انگور وجود دارد پخته می شود ولی همدان یکی از معرف ترین شهرها می باشد که شیره انگور در آن تولید وتوزیع می گردد.

وجود باغهای انگور انبوه وسردسیر بودن این شهر یکی از علل اصلی توسعه شیره انگور در این شهر شده است.

مجموعه بازرگانی تاک با هدف سوق جامعه در مسیر مصرف مواد خوراکی ارگانیک اقدام به تهیه وتوزیع شیره انگور همدان نموده است این مجموعه همچنین قصد توسعه مصرف وگسترش یکی از شیره های قدیمی ومحلی آذر بایجان به نام شیره انگور شیر رادارد که دارای طعمی فوق العاده وبی نظیر می باشد .به این شیره در زبان محلی سوت دوشابی گفته می شود.

در بند بعدی به معرفی این ماده لذیذ خواهیم پرداخت.

معرفی شیره انگور شیر

شیره انگور شیر
شیره انگور شیر

بیشتر بخوانید: شیره انگور پاستوریزه

یکی از نگرانی های همه مردم مضرات استفاده از خوراکی های صنعتی میباشد که دارای نگهدارنده میباشد ودر تولید آن از شکر که یکی از عوامل سرطانزا شناخته شده است می باشد .

علاقه کودکان به این خوراکی ها نگرانی را بیشتر میکند چرا که تغذیه کودکان در سنین رشد سلامت آینده آنان را رقم میزند.

شیره انگور شیر که میتوان به جرات آن را به عنوان شکلات صبحانه معرفی نمود تا حدی میتواند ذایقه فانتزی وشیرینی پسند کودکان وحتی بزرگسالان را اغنا کند وبه رشد وتقویت جسمانی آنها کمک نماید .

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *